Perfekcyjny pan menedżer?

Jak ważne dla wizerunku szefa są jego wady

Według badań amerykańskich najbardziej pożądanymi u szefów cechami są: uczciwość, dalekowzroczność, sprawiedliwość, inteligencja, bycie inspirującym i kompetentnym. Podziwiany przełożony jest pomocny i warty zaufania,  ale i odważny i mówiący wprost. A jaki być nie powinien idealny menedżer? Idealny właśnie!  Nikt nie chce mieć doskonałego szefa „Mylić się jest rzeczą ludzką”, a błędy i słabości pokazują, że szef […]

Juggling-responsibilities

2015-04-01

5 błędów, które mogą popsuć twoją karierę

Czyli: bądź czujny, nawet jeśli masz stabilną pracę

Nawet jeśli obecna praca czy miejsce, w jakim znajduje się twoja kariera jawią ci się jako komfortowe i dają poczucie bezpieczeństwa, pamiętaj: nigdy nie trać kontroli i nie puszczaj lejców wozu, na którym jedziesz.  Życie toczy się różnie: firmy bankrutują, są przejmowane przez inne organizacje, przechodzą transformacje, zalewa je fala zmian pod nowymi rządami. Jeśli chcesz, […]

missed-train1

2015-03-30

Jak przekonać do siebie klienta

Trzy sposoby na dobre sprzedażowe relacje z klientem nastawionym na "nie"

Osoby pracujące w sprzedaży wielokrotnie mają do czynienia z brakiem sympatii, czy nawet jawną dezaprobatą dla swojej osoby lub działań. Niezwykle często spotykają się z klientem, który już na wstępie jest do nich sceptycznie nastawiony. Na przykład zdobywanie klientów poprzez tak zwane “cold call’e” zaczyna się często od wymuszonego spotkania “na odczep się”, w atmosferze pełnej […]

standard-handshake

2015-03-24

10 rzeczy, o których powinieneś pamiętać podczas poszukiwania pracy

Poszukiwanie pracy bywa wielce stresującym zajęciem. Wysyłanie setek aplikacji bez odzewu, uczestniczenie w rozmowach zakończonych symbolicznym i odzierającym z nadziei “zadzwonimy do pana” potrafią odebrać lub podkopać wiarę w swoje możliwości, osłabić wewnętrzną siłę. Tymczasem strategiczne podejście do procesu szukania pracy może zamienić go w czas niezwykle rozwijający, motywujący i budujący twoją wartość. Przestań działać chaotycznie i […]

looking-for-a-job

2015-03-20

Informacja zwrotna – ostatnia faza Assessment Center

Jak feedback dla odrzuconych kandydatów buduje employer branding firmy

Przeczytałam dziś artykuł o „bezstresowym AC”, z którego uczestnicy wychodzą radośni i pełni wiary w siebie. Takie AC to również element, który wpływa na employer branding. Tymczasem czy to w AC, czy w DC, tym, co de facto wpłynie na emocje i myślenie uczestników o całym procesie – będzie ostatnia jego faza  – czyli faza informacji […]

4 faza ac

2015-03-05

Efektywna burza mózgów

Jak zorganizować owocną sesję, na której skrzyć będzie pomysłami

Burza mózgów jako metoda twórczego rozwiązywania problemów, poszukiwania pomysłów, rozwiązań okazuje się bardzo przydatna i efektywna. Wykorzystanie intuicyjnie powstających idei,  “błysków” w umysłach uczestników jest nie tylko wartością podczas szukania rozwiązań, ale sprzyja większej twórczości zespołu, uczy współpracy, pozwala na obiektywizację i humanizację pracy w grupie. Opracowana przez Alexa Osborna w połowie lat 30. minionego […]

burza mózgów2

2015-03-03

Pułapki i ograniczenia pracy zespołowej

Jak donoszą badania pracownicy połączeni w zespoły są bardziej efektywni. Osiągają najbardziej optymalne wyniki, obniżają koszty, są szybsi w podejmowaniu decyzji oraz bardziej racjonalni. Małe grupy zaspokajają ważną dla ludzi potrzebę przynależności. Grupy zapewniają jednostkom wsparcie w momentach kryzysowych i w chwilach stresu. Zespoły sprawniej wdrażają zmiany i rozwiązania – dzięki silnej dyscyplinie grupowej, podziałowi […]

pułapki pracy zespołowej1

2015-02-26

9 aplikacji do tworzenia prezentacji online

Przegląd narzędzi, dzięki którym szybko i bezproblemowo stworzysz tło dla swojego wystąpienia

Żyjemy w czasach, kiedy wygrana obrazu w gonitwie do ludzkiego umysłu jest bezapelacyjna i bardziej wyraźna niż kiedykolwiek. Zbagatelizowanie tego faktu w chwili, gdy zależy nam na dotarciu do świadomości odbiorców może skutkować mniejszym powodzeniem założonego planu lub nawet jego fiaskiem. Nic więc dziwnego, że tak często wystąpieniom, wykładom, przemówieniom towarzyszy obraz. Jest tłem tworzącym […]

prezentacje10

2015-02-24

7 błędów, którymi psujesz feedback

Jak nie przelukrować pączka z informacją zwrotną dla pracownika

Jakość informacji zwrotnej, jaką kierujesz do swoich współpracowników potrafi mieć moc – sprawczą lub niszczącą dla sukcesu twojego przedsięwzięcia. Jest w stanie zbudować lub zdekonstruować zaufanie, wzbudzić lub odebrać kreatywność i siłę. Umiejętność konstruowania i przekazywania tak zwanego ‘feedbacku’ to jedna z ważniejszych cech (oraz obowiązków) dobrego lidera. Niestety, wielu z nich, chcąc uniknąć etykiety […]

feedback błędy2

2015-02-17

Typologia klienta

Czym są metaprogramy i po co osobom obsługującym klienta ich znajomość?

Według teorii programowania neurolingwistycznego (NLP) zachowanie każdego z nas determinowane jest nabytymi w ciągu życia przekonaniami, które kierują naszymi wyborami, reakcjami.  Są jak filtry, przez które przepuszczamy płynące do nas informacje, tworząc swoją własną, subiektywną kalkę świata zewnętrznego. To na podstawie obrazu, jaki się przez nią kształtuje odbieramy otaczającą nas rzeczywistość: cieszymy się na myśl o […]

Tych_klientów_nie_obsługujemy blog

2015-02-12