Skuteczny prospecting – w poszukiwaniu klientów

Statystyka handlowa jest nieubłagana: ze 100 klientów, z którymi chcesz się skontaktować i umówić – tylko około 10 podzieli tę „potrzebę”. Z tych 10 klientów – może jeden, a pewniej 0,25% (to już kryzys!) klienta zechce nawiązać z tobą współpracę. Handlowaniem rządzą też prawa ilości, co nie znaczy, że działania prospectingowe należy „odbębniać”. Statystyka ta […]

prospecting

2015-07-17

Jak wykorzystać potencjał poniedziałków

Kilka sposobów na poniedziałkową zmorę

Nielubiany (nienawidzony?), myśl o nim wywołuje grymas niezadowolenia, cierpiętnicze westchnienie z nutą tęsknoty za mijającym właśnie weekendem. Nawet jeśli nie reagujecie tak emocjonalnie na poniedziałek, pewnie spora część z was jednak przyznałaby, że nie darzy pierwszego dnia tygodnia szczególnymi względami… A gdyby (skoro i tak jest nieunikniony) potraktować poniedziałek jako nowy początek, jako nową szansę, pełnię […]

love mondays3

2015-07-13

Kto pyta, nie błądzi… – o sztuce zadawania pytań w sprzedaży

Jeżeli brak ci podstawowych umiejętności komunikowania się, prawdopodobnie masz kłopoty z przedstawieniem swojego punktu widzenia lub przekonaniem innych do twojej oferty. Potęga efektywnego przekonywania jest, według mnie, niedoceniana. Zbyt często ludzie zakładają, że porozumiewają się tylko wtedy, kiedy mówią. To fakt, podstawowe umiejętności komunikowania sprowadzają się do słuchania i mówienia. Gdy jednak dochodzi do przekonywania, […]

kto pyta4

2015-07-08

5 pytań, dzięki którym poznasz kandydata bez przesłuchiwania go

Rozmowa kwalifikacyjna w partnerskim stylu

Wśród osób zajmujących się rekrutacją w firmach można zauważyć pewną postawę podczas rozmów z kandydatami na nowych pracowników: tak zwany styl “na przesłuchanie”. Być może stosującym “wojskowy” tryb podczas rozmów rekrutacyjnych wydaje się, że istotą takiego spotkania jest przyłapanie drugiej strony na błędzie, czyhanie na jego potknięcie, po którym pozostaje krzyknąć z miną pełną dzikiej satysfakcji: “A tu cię […]

przesłuchanie6

2015-07-02

4 najczęściej popełniane błędy w zarządzaniu ludźmi

Prześwietlając wnętrza firm, dużych organizacji, świadczących wysoko wyspecjalizowane usługi zauważyć można, że wiele z nich  jest zarządzana przez ludzi, którzy znaleźli się na swoich kierowniczych stanowiskach w drodze awansu wewnętrznego. Trudno zaprzeczyć, że są to niewątpliwie specjaliści wysokiej klasy, jednocześnie jednak razi brak większego doświadczenia w zarządzaniu ludźmi oraz najczęściej również i wykształcenia w tym […]

people mana

2015-06-30

11 złych nawyków, które mogą kosztować cię utratę szacunku w biurze

Zachowania, które są na miejscu w domu, w gronie najbliższych czy przyjaciół, mogą okazać się nadużyciem w środowisku pracy. Pewne zasady biurowej etykiety są nieśmiertelne, takie same od pokoleń, tak samo na czasie. Problem leży również w tym, że niewielu z twoich współpracowników zwróci ci uwagę na “dyskusyjne” zachowania, raczej będą je tolerować, przyklejając ci […]

złe nawyki2

2015-06-25

Ocena pracownicza – po co właściwie oceniać pracownika?

Aby ocenić możliwości pracownika, wskazać jego niedostatki, zdemaskować brak profesjonalizmu? Podejrzliwe spojrzenia, pytania o sens i przejrzystość intencji przeprowadzanych w organizacji ocen pracowniczych to częsty obrazek. Po co właściwie pracownicy poddawani są ocenie? Głównym celem systemu ocen jest dbanie o to, aby pracownicy doskonalili te kompetencje, które są istotne (jeśli nie kluczowe) dla firmy oraz aby […]

ocena pracownicza1

2015-06-22

8 błędów podczas prezentacji, których łatwo uniknąć

Kilka dobrych rad przed wygłoszeniem prelekcji

Słuchając dziesiątek prezentacji podczas konferencji, seminariów, odczytów, trudno nie zauważyć, że niektóre z nich trafiają szybciej i skuteczniej zakorzeniają się w głowach odbiorców, podczas gdy inne z jakichś powodów “zgrzytają”, gubią się lub utykają w kanale komunikacyjnym nadawca – odbiorca. Dlaczego tak się dzieje? Czy problemy tkwią jedynie w naturalnych zdolnościach i posiadaniu/nieposiadaniu tzw. osobowości scenicznej? […]

8błędów1

2015-06-18

Dobre przywództwo

O wielkim przywódcy ludzie powiedzą: „Sami to zrobiliśmy” [Lao – Cy]

Kierowanie jest sztuką.  Naturalnie zasadzającą się na wiedzy, ale sztuką – mobilizowania, pobudzania energii i inteligencji wszystkich członków firmy czy organizacji, przyczyniających się do wypełniania jej zadań oraz zapewnienia jej pomyślności i rozwoju. Sztuką stwarzania warunków dla osiągania sukcesu i satysfakcji przez jej pracowników. Przede wszystkim kierownik jest przywódcą, liderem To on toruje drogę przez puszczę. To on wspina się na drzewo, aby rozejrzeć […]

przywództwo0

2015-06-11

12 sposobów na dobre zorganizowanie

Ludzie sukcesu wcale nie mają więcej czasu, są po prostu lepiej zorganizowani!

Tryb życia odnoszących sukcesy ludzi: przedsiębiorców, biznesmenów, liderów, miewa szalone tempo. Podejmowanie się wielu zadań jednocześnie, dźwiganie odpowiedzialności za całą masę spraw, projektów, procesów jest sytuacją właściwie normalną, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że ich biznes jest w fazie rozwoju lub wskakuje na wyższy poziom. Jak więc udaje się tym ludziom, używając jednego […]

orginazing6

2015-06-08