Jakie masz narzędzia do windykacji?

Jeszcze jeden wpis postanowiliśmy poświęcić windykacji, ponieważ – jak już pisałam – działania windykacyjne „na dobre” zagościły w wielu przedsiębiorstwach i boryka się z nimi wielu pracowników tych przedsiębiorstw. Wiemy już, że często zachęcamy naszych kontrahentów do niepłacenia (a przynajmniej niepłacenia w terminie), wiemy, że gra „dłużnik” jest bardzo popularnym zjawiskiem w polskiej kulturze/rzeczywistości… Wiemy, […]

narzędzia windykacyjne

2015-11-25

Gry windykacyjne

Nie daj się wciągnąć w rozgrywki zwlekających z opłatami klientów

Windykacja stała się zmorą wielu osób prowadzących biznes. Przy czym warto podkreślić, że klienci nie płacą – dlatego, że… grają. Termin „gra” do opisu zachowań międzyludzkich wprowadził Eric Berne. Gra – nie wnikając w zbędne szczegóły – to pewien schemat działania, który ma swój scenariusz oraz obsadę. Nie jesteśmy w stanie uniknąć bycia „wciągniętym” w […]

gry windykacyjne5

2015-11-16

Sezon na… windykację

Czyli dlaczego nie płacą nam, a innym owszem...

Jeszcze kilka lat temu szkolenia z tzw. technik windykacyjnych prowadziliśmy wyłącznie dla firm zajmujących się odzyskiwaniem należności. Teraz temat „miękkiej windykacji” jest niemal obowiązkowym modułem szkolenia dla handlowców. Windykacja należności stała się fazą sprzedaży. Zaczyna się chyba też silnie ugruntowywać postawa, którą genialnie streszcza pewna anegdota: Kowalski jest wyraźnie podenerwowany i nie może usnąć. Zatroskana […]

windykacja4

2015-11-10

Jak stracić klienta przez telefon

Czyli 7 poważnych błędów podczas telefonicznej obsługi klienta

Trzeba przyznać, że przed właścicielami firm lub kierującymi działami managerami stoi codziennie wiele poważnych wyzwań. Jedno z nich dotyczy rozmów telefonicznych ich podwładnych. I nie chodzi tu o prywatne pogawędki z przyjacielem, na które tracą cenny czas, lecz o rozmowy, na których w dużej mierze opiera się ich praca i funkcjonowanie firmy. Chodzi o rozmowy […]

telefon1

2015-11-03

Sztuka perswazji i wywierania wpływu. Skutecznie, niedrogo, od ręki

Właśnie otrzymałam 2 678 342 prośbę o to, aby jako „bardzo doświadczony biznesowo trener (i psycholog)” podać konkretną technikę albo listę technik, które skutecznie, niezawodnie oraz szybko pozwolą przekonać klientów do zakupu oraz o drugą listę bądź receptę, jak konkretnie sprawić, aby podwładni robili ochoczo i dokładnie wszystko to, co zleci im przełożony. Prośba była […]

ewa

2015-10-27

Nie mam czasu na zarządzanie czasem…

W mojej opinii są dwa objawy poważnej utraty kontroli nad organizacja swojego czasu: 1. Kiedy zaczynamy mówić „nie mam czasu zarządzać czasem…” 2. Kiedy kolejny dzień mija nam z poczuciem, że go zmarnowaliśmy, że byliśmy bardzo zajęci, dzień minął, a my NIC konkretnego/pożytecznego nie zrobiliśmy. To chyba najwyższy moment na rewizję tego, co się dzieje w życiu. […]

zarzadzanie czasem

2015-10-19

„Efekt wow!” w obsłudze klienta

Inspirująca historia pluszowej żyrafy

W pracy handlowej czy takiej, która związana jest z obsługą klienta nie ma chyba bardziej satysfakcjonującego momentu, niż ten, kiedy uda się wywołać u niego „efekt wow”. Co to takiego? Bodaj najpopularniejszym w historiach opowiadanych na temat marketingu i sprzedaży przykładem „efektu wow!” jest historia / pewnej rodziny (klient, który dokonał zakupu), / pewnego hotelu (produkt/usługa […]

wow effect2

2015-10-14

Jesteś MIŚiem? Zamień „klient nasz pan” na „pracownik nasz pan…”

Przeprowadzanie rekrutacji w firmach to zawsze ciekawe doświadczenie, z którego czerpię każdorazowo nowe doświadczenia i wiedzę. Kilkanaście procesów rekrutacyjnych, które miałam okazję ostatnio koordynować, pokazało mi bardzo wyraźnie obecność pewnego zjawiska. Otóż dla wielu niedużych i średnich przedsiębiorstw znalezienie dobrego pracownika jest – okazuje się – nie lada wyczynem. Być może chodzi o kwestie związane […]

jesteś miesiem5

2015-10-05

Badanie potrzeb klienta – zacznij dobrze od pierwszych sekund

Kiedy handlowiec rozpoczyna spotkanie z potencjalnym klientem, ma tylko 30 sekund na przykucie jego uwagi. Jego czas jest wyjątkowo ograniczony. W tych pierwszych 30 sekundach klient podejmuje decyzję: wysłuchać – czy nie. Lepiej nie przeciągać więc z “zagadywaniem” na tematy około-biznesowe czy zagajeniem “o pogodzie”. Jeśli sprzedawca zacznie rozwodzić się na tematy ogólne, najprawdopodobniej klient […]

pierwsze wrażenie

2015-07-24

Jak uczyć, żeby nauczyć? 5 wskazówek dla uczących (czegokolwiek)

Właściwie każdy z nas w swoim życiu kogoś czegoś uczył (nauczył). Czy była to nauka rodzicielska, z której mądrość czerpią dzieci, czy pouczanie kolegi podczas pierwszego wyjazdu na stok narciarski, może to być szkolenie swojego zespołu czy ukierunkowanie wdrażające nowego pracownika. Każda z przeprowadzonych przez ciebie lekcji jest inna, ma innego odbiorcę, inne warunki przekazu, specyficzne wymagania […]

nauczyciel2

2015-07-22