Dokąd płyniemy, czyli po co nam strategia i świadomość celów

Po co nam strategia i świadomość celów? Historia kołem się toczy, mawia znane przysłowie. Przyglądając się różnym znanym firmom oraz obieranym przez nie strategiom e-marketingowym, trudno oprzeć się wrażeniu, że powiedzenie to ma swoje zastosowanie także do świata wszechobecnego „e“, czyli internetu właśnie. Z niekłamanym zainteresowaniem śledziłem ładnych parę miesięcy temu wątek na jednym z […]

po-co-firmie-strategia-i-swiadomosc-celow

2013-08-01

Marka w mediach społecznościowych – Slideshare + Linkedin = duet idealny

Jak budować swój wizerunek w mediach społecznościowych

Marka w mediach społecznościowych może być budowana świadomie lub nie. To samo dotyczy naszego wizerunku. Personal Branding, czyli tworzenie marki osobistej to zarządzanie wizerunkiem osoby działającej w sferze publicznej: biznesie, nauce, polityce, mediach itd. – słowem wszędzie tam, gdzie odnoszone sukcesy, właściwie komunikowane, budują pozycję osoby i zwiększają jej wartość. W skutecznym Personal Brandingu pomocne […]

Jak-budowac-marke-w-mediach-spolecznosciowych

2013-07-30

Bariery w komunikacji interpersonalnej

skąd się biorą i jak je przekraczać

Bariery w komunikacji interpersonalnej to nie tylko przyczyna frustracji. To także przeszkoda w osiąganiu celów biznesowych. Komunikujemy od zawsze. Nadawca koduje treści, przekazuje je kanałem komunikacji odbiorcy, które je odkodowuje i wysyła sygnał zwrotny, reagując na odczytane treści. Teoretyczny schemat jest wręcz trywialny w swej prostocie – sprawdza się (jak to z takimi teoretycznymi modelami […]

Bariery-w-komunikacji-interpersonalnej-Sposoby-ich-likwidowania

2013-07-29

Metoda Getting Things Done w pracy i w życiu

Jak zapanować nad zadaniami w życiu prywatnym i zawodowym

Metoda Getting Things Done to jedna z najpopularniejszych metod zarządzania sobą i czasem. Po raz pierwszy zetknąłem się z nią kilka lat temu, kiedy zacząłem tłumaczyć dla Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego książkę Davida Allena pt. Making it All Work. Muszę przyznać, że ta pozycja, jak żadna inna z tłumaczonych przeze mnie, stała się źródłem praktycznej wiedzy, którą […]

to-do-list

2013-07-24

Jak zmieniać przekonania

które przeszkadzają ci w życiu i pracy

Jak zmieniać przekonania, które są czasem przeszkodą w osiągnięciu celu? Każdy z nas dąży do tego, aby zachować się w zgodzie z przekonaniami. Mają one wpływ na nasze decyzje, wybory, cele. Mogą oczywiście działać na naszą korzyść wtedy, kiedy pełnią rolę wspierającą i pozwalają nam osiągnąć zamierzone cele. Mówimy o nich wówczas „przekonania uskrzydlające”. Niestety […]

selfconfidence2

2013-07-22

Model AIDA w komunikacji marketingowej

Psychologia percepcji a komunikacja marketingowa

Nie mający nic wspólnego z operą, model AIDA w komunikacji marketingowej to uniwersalna formuła, która sprawdza się w wielu sytuacjach – bowiem steruje wieloma naszymi zachowaniami. Zaczyna się od A jak attention, czyli od skupienia naszej uwagi. Potem jest I jak interest, czyli podtrzymanie zainteresowania. Potem D jak desire, które powoduje A jak action, czyli nasze […]

jak-stosowac-model-aida-w-komunikacji-marketingowej

2013-07-20

Zacznij od dlaczego – najważniejszego pytania na świecie

Jak inspirują wielcy przywódcy, mówcy i liderzy

Do dzisiaj nikt nie potrafi dać jednoznacznej odpowiedzi, dlaczego jedne firmy odnoszą sukces, a inne nie. Szczególnie jeśli na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią. Simon Sinek w książce „Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action” prezentuje oryginalną i przekonującą próbę rozwiązania tej zagadki. Simon mówi nam – Zacznij od […]

jak-inspiruja-wielcy-przywodcy

2013-07-19

Wystąpienia i prezentacje publiczne

Po co w ogóle przygotowywać slajdy?

Wystąpienia i prezentacje publiczne nie zawsze wymagają od nas przygotowania towarzyszących im slajdów. Wiele oczywiście zależy od tego, jaki charakter ma nasze wystąpienie i czy mamy naprawdę dobry pomysł jak taką prezentację stworzyć, aby wspierała nasz komunikat, a nie była jedynie smutnym dodatkiem o znikomej wartości perswazyjnej. Jedno jest pewne – jeśli przygotowując prezentację, na slajdach upychasz prawie […]

jak-przygotowac-prezentacje-na-wystapienia-publiczne

2013-07-18

Czy motywacyjne sentencje rzeczywiście motywują

Psychologiczne mechanizmy motywacji

W internecie znajdziemy mnóstwo serwisów, które karmią nas motywacyjnymi sentencjami na każdą okazję. Często okraszone pięknymi zdjęciami, mają pomóc nam znaleźć motywację do pracy, schudnięcia czy nauki. Istnieją specjalne serwisy, które będą nam codzień wysyłać na mail poranną porcję motywacji. Gwarantują swoją skuteczność wspierając się sentencjami, w których niemiłosiernie często pojawiają się wyświechtane frazesy oraz […]

czy-motywacyjne-sentencje-rzeczywiscie-motywuja

2013-07-05

Paradoks bezrobocia czyli dwa światy na rynku pracy

Oczekiwania pracodawców, roszczenia pracowników i prawda o rynku

Paradoks bezrobocia na polskim rynku to nie nowość. Kiedy rozmawiam ze swoimi klientami – menadżerami i właścicielami firm, w zasadzie nie spotkałam osoby, która nie deklarowała, że chętnie zatrudni kogoś albo że poszukuje kogoś do pracy. Kiedy z kolei wsłucham się w to, o czym huczą media – bezrobocie rośnie. Podobnym tonem mówią rzesze ludzi – […]

paradoks-bezrobocia

2013-06-25