Czy szkolenie to spotkanie z interesującą osobą?

Czy szkolenie to spotkanie z interesującą osobą? Zdecydowanie tak, ale powinno być czymś znacznie więcej. Chyba każdy trener przeszedł przynajmniej raz w swej karierze przez jedną z dwóch sytuacji: pierwsza – „zastępstwo” za innego trenera, który został przez klienta odsunięty, nie tyle z powodów merytorycznych czy umiejętności trenerskich, co z powodu tego, że się „nie spodobał”; […]

14

2013-08-06

Jak dobrać zdjęcia do prezentacji

Komunikacja wizualna w prezentacjach publicznych

Jak dobrać zdjęcia do prezentacji – to zadanie naprawdę istotne. Zdjęcie, które dobierasz do prezentacji to nie tylko ładny ozdobnik. Zgodnie z teorią efektu wyższości obrazu każde zdjęcie dobrane do konkretnego slajdu będzie istotniejsze niż umieszczone tam słowo (lub o zgrozo blacha tekstu). Efekt wyższości obrazu (ang. pictorial superiority effect) to nic innego jak przewaga […]

large

2013-08-05

Jakie szkolenia są skuteczne

Czy tylko Chuck Norris potrafi znaleźć szkoleniowy ROI…

Czy wiesz jakie szkolenia są skuteczne? Oczywiście na jakość szkolenia wpływa to, gdzie jest zorganizowane, jakie są materiały, kto je obsługuje technicznie (np. przepływ informacji), kto je prowadzi, czy obiad jest smaczny, a kawa świeża, aromatyczna i podana na czas… Jednak efektywne szkolenie to nie to samo, co miłe spotkanie podczas konferencji. Przynajmniej w mojej […]

jakie-szkolenia-sa-skuteczne

2013-08-01

Dokąd płyniemy, czyli po co nam strategia i świadomość celów

Po co nam strategia i świadomość celów? Historia kołem się toczy, mawia znane przysłowie. Przyglądając się różnym znanym firmom oraz obieranym przez nie strategiom e-marketingowym, trudno oprzeć się wrażeniu, że powiedzenie to ma swoje zastosowanie także do świata wszechobecnego „e“, czyli internetu właśnie. Z niekłamanym zainteresowaniem śledziłem ładnych parę miesięcy temu wątek na jednym z […]

po-co-firmie-strategia-i-swiadomosc-celow

2013-08-01

Marka w mediach społecznościowych – Slideshare + Linkedin = duet idealny

Jak budować swój wizerunek w mediach społecznościowych

Marka w mediach społecznościowych może być budowana świadomie lub nie. To samo dotyczy naszego wizerunku. Personal Branding, czyli tworzenie marki osobistej to zarządzanie wizerunkiem osoby działającej w sferze publicznej: biznesie, nauce, polityce, mediach itd. – słowem wszędzie tam, gdzie odnoszone sukcesy, właściwie komunikowane, budują pozycję osoby i zwiększają jej wartość. W skutecznym Personal Brandingu pomocne […]

Jak-budowac-marke-w-mediach-spolecznosciowych

2013-07-30

Bariery w komunikacji interpersonalnej

skąd się biorą i jak je przekraczać

Bariery w komunikacji interpersonalnej to nie tylko przyczyna frustracji. To także przeszkoda w osiąganiu celów biznesowych. Komunikujemy od zawsze. Nadawca koduje treści, przekazuje je kanałem komunikacji odbiorcy, które je odkodowuje i wysyła sygnał zwrotny, reagując na odczytane treści. Teoretyczny schemat jest wręcz trywialny w swej prostocie – sprawdza się (jak to z takimi teoretycznymi modelami […]

Bariery-w-komunikacji-interpersonalnej-Sposoby-ich-likwidowania

2013-07-29

Metoda Getting Things Done w pracy i w życiu

Jak zapanować nad zadaniami w życiu prywatnym i zawodowym

Metoda Getting Things Done to jedna z najpopularniejszych metod zarządzania sobą i czasem. Po raz pierwszy zetknąłem się z nią kilka lat temu, kiedy zacząłem tłumaczyć dla Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego książkę Davida Allena pt. Making it All Work. Muszę przyznać, że ta pozycja, jak żadna inna z tłumaczonych przeze mnie, stała się źródłem praktycznej wiedzy, którą […]

to-do-list

2013-07-24

Jak zmieniać przekonania

które przeszkadzają ci w życiu i pracy

Jak zmieniać przekonania, które są czasem przeszkodą w osiągnięciu celu? Każdy z nas dąży do tego, aby zachować się w zgodzie z przekonaniami. Mają one wpływ na nasze decyzje, wybory, cele. Mogą oczywiście działać na naszą korzyść wtedy, kiedy pełnią rolę wspierającą i pozwalają nam osiągnąć zamierzone cele. Mówimy o nich wówczas „przekonania uskrzydlające”. Niestety […]

selfconfidence2

2013-07-22

Model AIDA w komunikacji marketingowej

Psychologia percepcji a komunikacja marketingowa

Nie mający nic wspólnego z operą, model AIDA w komunikacji marketingowej to uniwersalna formuła, która sprawdza się w wielu sytuacjach – bowiem steruje wieloma naszymi zachowaniami. Zaczyna się od A jak attention, czyli od skupienia naszej uwagi. Potem jest I jak interest, czyli podtrzymanie zainteresowania. Potem D jak desire, które powoduje A jak action, czyli nasze […]

jak-stosowac-model-aida-w-komunikacji-marketingowej

2013-07-20

Zacznij od dlaczego – najważniejszego pytania na świecie

Jak inspirują wielcy przywódcy, mówcy i liderzy

Do dzisiaj nikt nie potrafi dać jednoznacznej odpowiedzi, dlaczego jedne firmy odnoszą sukces, a inne nie. Szczególnie jeśli na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią. Simon Sinek w książce „Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action” prezentuje oryginalną i przekonującą próbę rozwiązania tej zagadki. Simon mówi nam – Zacznij od […]

jak-inspiruja-wielcy-przywodcy

2013-07-19