Typologia klienta

Czym są metaprogramy i po co osobom obsługującym klienta ich znajomość?

Według teorii programowania neurolingwistycznego (NLP) zachowanie każdego z nas determinowane jest nabytymi w ciągu życia przekonaniami, które kierują naszymi wyborami, reakcjami.  Są jak filtry, przez które przepuszczamy płynące do nas informacje, tworząc swoją własną, subiektywną kalkę świata zewnętrznego. To na podstawie obrazu, jaki się przez nią kształtuje odbieramy otaczającą nas rzeczywistość: cieszymy się na myśl o […]

Tych_klientów_nie_obsługujemy blog

Według teorii programowania neurolingwistycznego (NLP) zachowanie każdego z nas determinowane jest nabytymi w ciągu życia przekonaniami, które kierują naszymi wyborami, reakcjami.  Są jak filtry, przez które przepuszczamy płynące do nas informacje, tworząc swoją własną, subiektywną kalkę świata zewnętrznego. To na podstawie obrazu, jaki się przez nią kształtuje odbieramy otaczającą nas rzeczywistość: cieszymy się na myśl o wizycie niespodziewanych gości lub przeklinamy ich nagłe pojawienie się, traktując je jako problem; z chęcią próbujemy nowych potraw podczas podróży do Tajlandii lub przeciwnie – wzdrygamy się na widok czegokolwiek, co nie przypomina swojskiego kotleta z ziemniakami i rezygnujemy z poznawania ryzykownych w naszym mniemaniu nowości. To metaprogramy, które działają najczęściej na nieuświadomionym poziomie naszego umysłu powodują różnice między ludźmi, mają wpływ na fakt, że dwie osoby tę samą sytuację odbiorą całkiem różnie.

Dzięki znajomości metaprogramów znacznie łatwiej zrozumieć zachowanie otaczających nas ludzi. W przypadku pracowników obsługi klienta, sprzedawców, handlowców – ma niebagatelny wpływ na wyniki ich pracy. Typologia klienta, jaką znajdziecie na slajdach poniżej może stać się nieocenioną wskazówką w postępowaniu z klientem, warto zapamiętać i rozgryźć te „typy” i cieszyć się sukcesem w relacjach z nimi.