Oszczędzaj energię na jesienno-zimowe dni

Przestań martwić się rzeczami, na które nie masz wpływu

Jest tylko jedna droga do szczęścia – przestać się martwić rzeczami, na które nie masz wpływu. Ważne słowa należą do Epikteta z Hierapolis. W naszej kolorowej codzienności, zazwyczaj zapominamy, kto powinien być tak naprawdę numerem jeden w hierarchii. Nie potrafimy uświadomić sobie, że w swojej indywidualnej, życiowej piramidzie wartości powinniśmy być na pierwszym miejscu pod […]

ście

Jest tylko jedna droga do szczęścia – przestać się martwić rzeczami, na które nie masz wpływu. Ważne słowa należą do Epikteta z Hierapolis.

W naszej kolorowej codzienności, zazwyczaj zapominamy, kto powinien być tak naprawdę numerem jeden w hierarchii. Nie potrafimy uświadomić sobie, że w swojej indywidualnej, życiowej piramidzie wartości powinniśmy być na pierwszym miejscu pod względem np. szacunku do samego siebie, a co za tym idzie – w pierwszej kolejności powinniśmy ZADBAĆ O SIEBIE zanim zaczniemy dbać i martwić się o innych. Obserwując znajomych i ludzi dookoła zauważyłam, że co roku, wraz z nadejściem jesienno -zimowej aury zaczyna się sezon tzw. dołka, nazywany też depresją :)

1 jesień

Pytania do Was: O co najczęściej się martwicie? Co sprawia, że zadręczacie się myślami
i tracicie przez to wszystkie pozytywne moce? Jestem przekonana, że jakikolwiek powód podacie, każdy będzie miał jedną cechę wspólną. Martwimy się głównie rzeczami, na które nie mamy wpływu! Zgadza się?  Wychodząc rano do pracy zastanawiasz się, w jakim nastroju będzie szef? Masz na to wpływ? – Nie. Idąc na wizytę do lekarza martwisz się czy będzie duże opóźnienie, czy na to masz wpływ? Również nie! Mogłabym wymieniać jeszcze bardzo dużo takich przykładów z życia codziennego. Na każdy przypadek odpowiedź byłaby dokładnie taka sama. Co zrobić, aby przestać tracić energie martwiąc się o rzeczy, na które nie masz wpływu?

Lista sytuacji, nad którymi możesz mieć kontrolę

Kiedy się martwisz, poświęć chwilę, aby zbadać rzeczy, nad którymi masz kontrolę. Nie możesz zapobiec opadom deszczu, ale możesz przed wyjściem z domu zabrać parasol, który uchroni Cię przed skutkiem opadów. Nie możesz kontrolować tego, jak ktoś Cię traktuje, ale możesz przejąć kontrole nad tym, jak reagujesz na trudne sytuacje. Jeśli zaczniemy poświęcać swoją energię wyłącznie sprawom, które możemy kontrolować – nasza skuteczność i efektywność będzie o wiele lepsza!

2 jesień

Skoncentruj się na rzeczach, na które masz wpływ

Masz tendencję do zmieniania świata na lepsze? Możesz dawać innym dobry przykład, ale nikogo nie zmusisz, żeby wybrał Twoją drogę. Możesz zaplanować super imprezę firmową, ale nie masz wpływu na to, czy wszyscy będą się dobrze bawić. Możesz być dobrym przykładem dla innych, ale pamiętaj o wyznaczaniu sobie zdrowych granic – takich w miarę swoich sił. Pamiętaj, aby nie naprawiać na siłę ludzi, którzy mogą nie mieć ochoty być naprawieni :)

3 jesień

Określ swoje lęki i obawy

W wielu sytuacjach zarówno w pracy jak i w zaciszu domowy, boimy się podjąć jakiegoś wyzwania, ponieważ przerażają nas możliwe skutki uboczne. Często tak bardzo skupiamy się na swoich obawach i lękach przed porażką, tracimy całą energię i jasność umysłu na zamartwianie się. Moglibyśmy ten czas, wykorzystać efektywnie na przemyślenie np. strategii jak działać, żeby porażki nie doznać. Nie ma nic złego w stworzeniu swojej listy obaw przed podjęciem jakiegoś wyzwania, sukcesem będzie, jeśli na stworzeniu listy poprzestaniemy i wyeliminujemy z niej lęki, na które nie mamy wpływu.

Rozpamiętywania problemów nie rozwiąże ich

Jeżeli będziesz rano, wieczór, we dnie i w nocy rozpamiętywał wszystkie swoje „katastrofy”, zamartwiał się tym, co może się stać w przyszłości to żaden sposób czas poświęcony na takie zachowania, nie rozwiąże Twoich problemów. Uprzejmie informuje, że Twoje czarne myśli nie są pomocne, więc zrób krok do przodu i bądź bardziej efektywny w swoich działaniach, skup się na tym, co pozytywnego jest przed Tobą :)

4 jesień

Popracuj na swoją siłą psychiczną – zarządzaj swoim stresem

Zarządzaj swoimi emocjami, myślami i zachowaniem nastawiony na odniesienie sukcesu.
Co ważne – nie rozpamiętuj błędów z przeszłości. To już jest za Tobą, ważne żebyś wyciągnął z tego wnioski na przyszłość. Dzięki temu możesz zapobiec popełnieniu tego samego błędu w przyszłości.

            Trening czyni mistrza. Jeśli już oswoimy swoje myśli z tym, że porażki mogą zdarzać się nawet najlepszym, nasz umysł odpocznie od zamartwiania się, dzięki temu skupi się bardziej na odnoszeniu sukcesów. To naprawdę nie jest trudne. Powodzenia!