12 zasad udanego biznes lunchu

Czyli jak zorganizować i przeprowadzić spotkanie biznesowe przy posiłku

Zastąpienie pustego stołu w sali konferencyjnej na udekorowany gustowną zastawą i kuszący wiktuałami stolik w dobrej restauracji jest praktyką powszechnie stosowaną w podejściu do prowadzenia biznesu. Spotkanie z kontrahentem czy klientem w porze lunchu to świetny pomysł na wykorzystanie dobrodziejstw, jakie niesie za sobą wspólny posiłek. Ułatwia nawiązywanie relacji, uprzyjemnia prowadzenie negocjacji, wprowadza dobry nastrój między rozmówcami. […]

biznes lunch 1

Zastąpienie pustego stołu w sali konferencyjnej na udekorowany gustowną zastawą i kuszący wiktuałami stolik w dobrej restauracji jest praktyką powszechnie stosowaną w podejściu do prowadzenia biznesu. Spotkanie z kontrahentem czy klientem w porze lunchu to świetny pomysł na wykorzystanie dobrodziejstw, jakie niesie za sobą wspólny posiłek. Ułatwia nawiązywanie relacji, uprzyjemnia prowadzenie negocjacji, wprowadza dobry nastrój między rozmówcami. Jak zorganizować i przeprowadzić biznes lunch, aby przebiegł w atmosferze sprzyjającej nawiązywaniu dobrych relacji między  jego uczestnikami?

Nasz trener Mariusz Wesołowski zwraca uwagę na specyfikę „lunchowego” spotkania biznesowego:

Lunch biznesowy to specyficzna okazja do zbliżenia z klientem lub partnerem w interesach. Pamiętaj, że to o wiele intymniejszy sposób poznania drugiej strony niż zwykłe biurowe spotkanie. Nie zakłócaj tej intymności zmuszaniem klienta/partnera do odpowiedzi na trudne pytania jeszcze przed złożeniem zamówienia, pozwól mu poczuć się dobrze w twoim towarzystwie i dbaj o dobry klimat w czasie posiłku. Stosuj zasadę odwróconej kolejności – nie biznes lunch, ale lunch biznes, aby uniknąć atmosfery napięcia.

O czym należy pamiętać organizując biznes lunch, czego wystrzegać się podczas spotkań biznesowych w tej formie? Oto 12 zasad, które warto praktykować: