11 sposobów na motywowanie produktywności pracownika

Towarzystwo, w jakim spędzamy długie godziny pracy ma niebagatelny wpływ na nasze samopoczucie. Niemniej istotna jest atmosfera, jaką w firmowej machinie „nakręca” pracodawca, szef czy kierownik. To od jego zabiegów zależy motywacja do pracy, a w rezultacie produktywność zespołu. Jest to niezwykle istotna część jego zadań, mająca niemały wpływ na powodzenie firmy. Nie jest tajemnicą, że […]

muhammad-ali-headgear

Towarzystwo, w jakim spędzamy długie godziny pracy ma niebagatelny wpływ na nasze samopoczucie. Niemniej istotna jest atmosfera, jaką w firmowej machinie „nakręca” pracodawca, szef czy kierownik. To od jego zabiegów zależy motywacja do pracy, a w rezultacie produktywność zespołu. Jest to niezwykle istotna część jego zadań, mająca niemały wpływ na powodzenie firmy. Nie jest tajemnicą, że zmotywowany pracownik tworzy pozytywne środowisko w miejscu pracy, podczas gdy brak motywacji pracowników potrafi być destrukcyjny i demoralizujący.

Piotr Bucki zauważa, jak istotne jest porzucenie metod z minionej epoki (tudzież ustroju) na rzecz opartych na psychologii motywacji sposobów, dzięki którym manager ma szansę zbudować dobrze funkcjonujący organizm:

Wydaje się, że wśród polskich managerów znajdują się szczęśliwie tacy, którzy nie uważają, że najlepszymi metodami są „zarządzanie przez zastraszanie”, „zarządzanie przez chaos” czy też „zarządzanie przez manipulację”. Powoli odchodzą do lamusa praktyki rodem z lat dziewięćdziesiątych, zakorzenione w źle pojmowanej kulturze korporacyjnej. Pracoholik to nie skarb, to czasem problem. Na pewno warto spojrzeć na wyniki badań i to, co mówi nam na temat motywacji… psychologia motywacji. Trzeba szukać bardziej wysublimowanych mechanizmów niż kij i marchewka, zwłaszcza jeśli zależy nam na budowaniu sensownego zgranego zespołu, który robi to, co lubi, z pasją opowiada o tym innym, wpływając na rentowność projektów, employer branding i… zdrowie pojmowane nawet jako dobrostan. Szczęśliwy pracownik naprawdę więcej może…

Jak pozytywnie „podkręcić” pracownika? Oto 11 praktyk, które warto wpleść w model zarządzania zespołem: